Fsa-Logo3
Fsa-Logo4
Home Page Help Contact Us Site Map FSA Business Portal Email

About FSA

Establishment of the FSA FSA Objectives Strategy Board of Directors
Executive Management The Organizational Structure Vision & Mission Roles and responsibilities
Values

E-Services

Individuals Dissatisfaction of Service Provided By the FSA Appeals Service Vehicle Compensation Value after Total Loss Complaint against company operating in the field of securities Help Fund Vehicle Insurance Rates
Corporation Services Issuance of Internal Auditor Accreditation Application for Adding an Activity Issuing a License for a Company Operating in the Securities Field Renewal of License for a Company Operating in the Securities Field Accreditation of Legal Advisor Securities Companies Branch License New Request
Show All Services

Media Center

Photos Videos News Community Participation Events Publications FAQ Children Stories

Licensed & Accredited

Insurance Companies Insurance Brokers Insurance Agents Re Insurance Companies Health Insurance Third Party Administration Companies Working in the field of Securities Investment Funds Extrenal Auditors (Authorized & Accredited) Internal Auditors Capital Market Institution Legal Advisor Valuation Companies Accounting and Auditing Offices (Authorized)

Open Data

About Open Data The Principles of Open Data Contact us About Open Data

Vacancies (0)

No Available Vacancy!
Follow us on social media platforms Learn more about FSA
  • About FSA
    About FSA
    Establishment of the FSA FSA Objectives Strategy Board of Directors
    Executive Management The Organizational Structure Vision & Mission Roles and responsibilities
    Values
  • E-Services
    E-Services
    Individuals Dissatisfaction of Service Provided By the FSA Appeals Service Vehicle Compensation Value after Total Loss Complaint against company operating in the field of securities Help Fund Vehicle Insurance Rates
    Corporation Services Issuance of Internal Auditor Accreditation Application for Adding an Activity Issuing a License for a Company Operating in the Securities Field Renewal of License for a Company Operating in the Securities Field Accreditation of Legal Advisor Securities Companies Branch License New Request
    Show All Services
  • Media Center
    Media Center
    Photos Videos News Community Participation
    Publications FAQ Children Stories
  • Licensed & Accredited
    Authorized and Accredited Persons
    Insurance Companies Insurance Brokers Insurance Agents Re Insurance Companies Health Insurance Third Party Administration Companies Working in the field of Securities Investment Funds
    Extrenal Auditors (Authorized & Accredited) Internal Auditors Capital Market Institution Legal Advisor Valuation Companies Accounting and Auditing Offices (Authorized)
  • Open Data
    Open Data
    About Open Data The Principles of Open Data Contact us About Open Data
  • Vacancies (0)
Vacancies

No Available Vacancy!


Follow us on social media platforms

Learn more about FSA
Tweeter
Share With
Home >News >هيئة سوق المال تواصل تقديم البرامج التدريبية للعاملين في قطاع التأمين بولاية نزوى
Listen
print

هيئة سوق المال تواصل تقديم البرامج التدريبية للعاملين في قطاع التأمين بولاية نزوى

21 October 2015

News

تواصل الهيئة العامة لسوق المال ممثلة بالمديرية العامة للإشراف على قطاع التأمين تقديم البرامج التدريبية  وذلك وفقا  للخطة  التدريبية التي تنفذها الهيئة للعاملين في شركات التأمين،  حيث تم اختتام البرنامج التدريبي الحادي عشر لهذا العام والخاص بالشكاوي وخدمة العملاء والذي عقد في ولاية نزوى بغية الوصول إلى الموظفين العاملين في فروع شركات التأمين ومكاتب وكلاء وسماسرة التأمين القائمة في محافظة الداخلية،  يعنى البرنامج بتأهيل الموظفين العاملين في أقسام الشكاوي وخدمة العملاء، وقد حظى البرنامج بمشاركة 20 موظف من الكوادر الوطنية العاملة في القطاع .

وتسعى الهيئة من تنظيم مثل هذا البرنامج إلى تطوير مستوى جودة الخدمات التي تقدمها شركات وسماسرة التأمين العاملة في القطاع من خلال صقل وتنمية قدرات ومهارات مقدمي الخدمات للعملاء ومتلقي الشكاوي وتطوير الأداء وفقا لأحدث معايير الجودة العالمية، إلى جانب تمكين المشاركين من فهم استراتيجيات خدمة العملاء والشكاوي لتحسين الصورة الذهنية عن الشركة .

ويطرح البرنامج على مدى أيامه الثلاثة جملة من المواضع المتعلقة بآلية التعامل مع العملاء وأساليب التوعية المناسبة مع الإشارة إلى أهميتها باعتبارها واحدة من الأركان الأساسية لقواعد بناء الثقة بين العميل والشركة، حيث أكد المحاضر بأن قيام الشركة بتنفيذ برامج  توعوية توضح لها الحقوق والواجبات التي لهم وعليهم، والمحاذير الواجب تجنبها وتلقينهم الارشادات المهمة الواجب الالتزام بها تمثل مسؤولية على شركات التأمين إلى جانب كونها خدمة تتنافس الشركات على تقديمها، كما قدم المحاضر شرح تفصيلي عن الأنماط والمهارات الخاصة بوسائل الاتصال الفعال مع العملاء وأبرز المعوقات التي تواجه الموظفين العاملين في قسم الشكاوي وخدمة العملاء منها تباين المستويات الثقافية واختلاف الطبائع وأنماط التفكير البشري وأكد على أهمية الاهتمام بالمراجع وبحث الحلول المناسبة للشكوى التي تقدم بها.

وتعرف المشاركون في البرنامج على أسباب فشل الموظفين في التعامل مع بعض العملاء، إلى جانب الحديث عن خدمات ما بعد البيع وقواعد السلوك في التعامل مع المراجعين، ومقاييس الحكم على جودة الخدمة المقدمة للعملاء، وأساسيات التعامل مع الشكاوي وإدارة الشكاوي ومهارات ردود الفعل وضبط النفس عند التعامل مع مطالبات الجمهور، كما تم التعرض إلى أساليب الحد من هدر الجهد في الإدارة الخدمية، وكيفية تحويل اعتراضات المُراجع إلى نقاط إيجابية لتطوير ورقي خدمات الشركة.

وتأتي جهود الهيئة العامة لسوق المال الساعية إلى تمكين الكوادر الوطنية في ظل ما يتمتع به قطاع التأمين من الخصائص  والمميزات الحيوية، لاسيما أن القطاع لديه القدرة على استيعاب أعداد كبيرة من مخرجات الكليات والجامعات في المجالات المتعلقة بالعلوم التجارية والمحاسبية والتسويقية بالإضافة إلى مخرجات تقنية المعلومات، كما يتزامن اهتمام الهيئة بوضع سياسة تمكين الكوادر الوطنية وتعمين القطاع استجابة لتوجه الحكومة إلى تفعيل دور القطاع الخاص والمساهمة في استيعاب مخرجات مؤسسات التعليم العالي خلال الفترة القادمة، كما تجدر الإشارة إلى أن قطاع التأمين  شهد نموا  ملحوظا خلال السنوات السبع المنصرمة حيث بلغ متوسط النمو السنوي 14.8%، كما بلغ إجمالي الأقساط التأمينية مع نهاية العامة المنصرم حوالي 400 مليون ريال عماني فيما تشير البيانات غير المدققة للنصف الأول من العام الجاري عن استمرار حالة الانتعاش التي يشهدها القطاع فقد بلغ إجمالي الأقساط التأمينية 247 مليون ريال عماني مرتفعة بمقدار 9% عن نفس الفترة من العام المنصرم.





Previous    Next   

Archives

  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013

Publications +

  • IPOs
  • Insurance Publications
  • Annual Report
  • Insurance Market Review
  • Awareness

FSA Services +

  • Administrative
  • Insurance
  • Capital Market
  • Inquiries & Complaints
  • Job Vacancies (0)
footer-logo
footer-logo sm-m-auto
info@fsa.gov.om
Country Code : 00968
Phone (Operator) : 24823100
All Rights Reseved -©2025- Financial Services Authority
FSA Sectors
  • Insurance Sector
  • Capital Market
Publications
  • IPOs
  • Insurance Publications
  • Annual Report
  • Insurance Market Review
Useful Links
  • Local Links
  • Arabics Links
  • International Links
  • instagram
  • twitter
  • youtube
Download The App
playStore
playStoreQr
appleStore
appleStoreQr
About Us Privacy Contact Us footer-logo

Choose Color theme

Accessibility Option

Night Mode

Translate This Page

( FSA is not responsible for the translation output by google )

Virtual Tour

We will be happy to know your feedback
Weak
Excellent
This field is required
Thank you for your feedback